Моветон мережевого етикету

Незнання правил етичної поведінки призводить до таких помилок при спілкуванні у глобальній мережі: флейм, флуд, спам, офтопік, хотлінкінг, та оверквотинг.
Флейм – процес, який іноді виникає при спілкування в Інтернеті, «словесна війна». Це несподіване виникнення бурхливого обговорення, в процесі якого учасники зазвичай забувають про первинну тематику і переходять на особистості теми. Зазвичай флейми виникають спонтанно, розвиваються дуже швидко і завершуються лише після втручання модератора або коли усі учасники суперечки «втомляться». Це саме той вид суперечки, в якому істина не народжується – після завершення флейму всі сперечальники почувають себе незручно і ніякого конструктивного результату флейм не дає.
Якщо сталося так, що користувач мимоволі стає учасником флейму, найрозумніша поведінка в цій ситуації – лише раз чітко, конструктивно і доброзичливо висловити свою позицію, і більше в дискусію не вступати. Тоді вона, швидше за все, погасне сама. Якщо користувач намагатиметься довести щось, суперечка буде розгоратися й далі, і його становище з іміджем будуть лише погіршуватися.
Флуд – повідомлення в Інтернет- форумах і чатах, які займають великі об’єми і не несуть ніякої корисної інформації. Флуд поширюється переважно з метою «тролінга», наприклад, через бажання комусь допекти. Технічний флуд являє собою хакерську атаку з великою кількістю запитів, яка призводить до відмови в обслуговуванні.
Спам – повідомлення, котрі надсилаються невідомими людьми чи організаціями, які не мають на це дозволу. Найчастіше термін «спам» використовуються у значенні «поштовий спам». Як правило спам – це масове розсилання на велику кількість адрес. Спам вміщує рекламу чи комерційні пропозиції, а також так звані «листи щастя». Зазвичай такі листи не мають особистого звертання, зате мають захоплюючі заголовки, такі як «Заробіток, не виходячи з дому», чи «Терміново!!! Унікальна пропозиція!». Інформація розіслана таким чином, не заслуговує на довіру. Спам – явище   міжнародне, тому листи англійською мовою від незнайомих людей теж частіше всього є спамом. Спамові листи можуть бути носіями шкідливих програм, тобто вміщувати в собі файли з вірусами.
Офтопік – повідомлення не за темою (топіка) поточного обговорення чи поштового розсилання. Зустрічається, коли учасники Інтернет-спільнот починають спілкуватися на другорядні чи, що більш характерно, на зовсім відмінні теми від тої, що оголошена в заголовку поточного обговорення. Недоліком офтопіка є те, що люди, які шукають інформацію за темою, записаною в заголовку, наштовхуються на повністю нерелевантну інформацію. Таким чином, ефективність пошуку може бути сильно заниженою, якщо модератор обговорення не буде діяти з метою послаблення офтопіка.
Хотлін-кінг – внесення на веб-сторінку файлів – зображень чи інших ресурсів – з чужого серверу. Цей прийом використовується недобросовісними веб-майстрами, які призводять до того, що браузер відвідувача завантажує картинки з чужого серверу. Так витрачаються чужі ресурси і трафік.
Оверквотинг – лишнє цитування, включення в повідомлення великих витримок з текстів замість приведення їх основної частини, важливої в певному контексті. У читачів виникають незручності через необхідність прочитувати великі обсяги тексту, шукати в них раціональне зерно.


2 коментарі:

  1. Дуже пізнавальна стаття, дякую автору!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я повністю згоден з наведеними твердженнями, тому що в мережі правила поведінки не такі самі як в реальному житті і необхідно дотримуватися етики спілкування, повинна бути взаємоповага.

      Видалити