Незнання правил етичної поведінки
призводить до таких помилок при спілкуванні у глобальній мережі: флейм, флуд,
спам, офтопік, хотлінкінг, та оверквотинг.
Флейм – процес, який іноді виникає при спілкування в
Інтернеті, «словесна війна». Це несподіване виникнення бурхливого обговорення, в процесі якого
учасники зазвичай забувають про первинну тематику і переходять на особистості теми.
Зазвичай флейми виникають спонтанно, розвиваються дуже швидко і завершуються лише
після втручання модератора або коли усі учасники суперечки «втомляться». Це
саме той вид суперечки, в якому істина не народжується – після завершення
флейму всі сперечальники почувають себе незручно і ніякого конструктивного
результату флейм не дає.
Якщо сталося так, що користувач
мимоволі стає учасником флейму, найрозумніша поведінка в цій ситуації – лише
раз чітко, конструктивно і доброзичливо висловити свою позицію, і більше в
дискусію не вступати. Тоді вона, швидше за все, погасне сама. Якщо користувач намагатиметься
довести щось, суперечка буде розгоратися й далі, і його становище з іміджем
будуть лише погіршуватися.
Флуд – повідомлення в Інтернет- форумах і чатах, які займають
великі об’єми і не несуть ніякої корисної інформації. Флуд поширюється переважно
з метою «тролінга», наприклад, через бажання комусь допекти. Технічний флуд
являє собою хакерську атаку з великою кількістю запитів, яка призводить до
відмови в обслуговуванні.
Спам – повідомлення, котрі надсилаються невідомими людьми чи
організаціями, які не мають на це дозволу. Найчастіше термін «спам»
використовуються у значенні «поштовий спам». Як правило спам – це масове
розсилання на велику кількість адрес. Спам вміщує рекламу чи комерційні
пропозиції, а також так звані «листи щастя». Зазвичай такі листи не мають
особистого звертання, зате мають захоплюючі заголовки, такі як «Заробіток, не
виходячи з дому», чи «Терміново!!! Унікальна пропозиція!». Інформація розіслана
таким чином, не заслуговує на довіру. Спам – явище міжнародне, тому листи англійською мовою від
незнайомих людей теж частіше всього є спамом. Спамові листи можуть бути носіями
шкідливих програм, тобто вміщувати в собі файли з вірусами.
Офтопік – повідомлення не за темою (топіка) поточного обговорення чи
поштового розсилання. Зустрічається, коли учасники Інтернет-спільнот починають
спілкуватися на другорядні чи, що більш характерно, на зовсім відмінні теми від тої, що
оголошена в заголовку поточного обговорення. Недоліком офтопіка є те, що люди,
які шукають інформацію за темою, записаною в заголовку, наштовхуються на повністю
нерелевантну інформацію. Таким чином, ефективність пошуку може бути сильно
заниженою, якщо модератор обговорення не буде діяти з метою послаблення
офтопіка.
Хотлін-кінг – внесення
на веб-сторінку файлів – зображень чи інших ресурсів – з чужого серверу. Цей
прийом використовується недобросовісними веб-майстрами, які призводять до того,
що браузер відвідувача завантажує картинки з чужого серверу. Так витрачаються
чужі ресурси і трафік.
Оверквотинг – лишнє цитування,
включення в повідомлення великих витримок з текстів замість приведення їх
основної частини, важливої в певному контексті. У читачів виникають незручності
через необхідність прочитувати великі обсяги тексту, шукати в них раціональне
зерно.
Дуже пізнавальна стаття, дякую автору!
ВідповістиВидалитиЯ повністю згоден з наведеними твердженнями, тому що в мережі правила поведінки не такі самі як в реальному житті і необхідно дотримуватися етики спілкування, повинна бути взаємоповага.
Видалити