За
даними дослідження компанії Яндекс, кількість укра-їнських блогів Інтернету з червня по
листопад 2009 року зросла з 420 тис. до 500 тис. Частка активних блогів (тих, що мають не менше 5 записів і оновлювався один раз протягом останніх трьох місяців) – не змінилась і
складає 15 % від загальної.
Феноменально зростає кількість автономних блогів. У червні їх було 8 тисяч, а сьогодні – вже 14 тисяч. Тож, готуючи матеріал з культури електронних комунікацій, неможливо залишити поза увагою такий важливий на сьогодні інструмент комунікації, як блоги.
Феноменально зростає кількість автономних блогів. У червні їх було 8 тисяч, а сьогодні – вже 14 тисяч. Тож, готуючи матеріал з культури електронних комунікацій, неможливо залишити поза увагою такий важливий на сьогодні інструмент комунікації, як блоги.
Блог –
це веб-сайт, зміст якого становлять записи, зо-браження чи мультимедіа, що регулярно
додаються, або більш просто, це віртуальний щоденник. Блог може бути як приватний,
так і відкритий для читання; крім того, читачі можуть коментувати записи.
Авторів блогів називають блогерами, а сукупність усіх блогів Інтернету – блогосферою.
Якщо Ви хочете більше дізнатися про блоги, їх види, веб-сервіси, на яких можна
створити власний блог, зверніться до наступних ресурсів:
Афонина К. Что такое блог и как его вести? Советы
специалиста [Електронний ресурс] / К. Афонина; дизайн Tous Droits Réservés. –
Електрон. текст. дані. – Режим доступу : http://cooluck.kiev.ua/publ/2-1-0-81.
– Загол. з титулу екрану. – Мова : рос. – Перевірено : 15.01.2010.
Пуговський М. Що таке блоґ? [Електронний ресурс] / Пуговський М. ;
оформл. Kaushal Sheth. – Електрон. текст. дані. – Режим доступу : http://blogobig.com/blogs/what_is_blog.html.
–Загол. з титулу екрану. – Мова : укр. – Перевірено : 15.01.2010.
Що таке блоґ? [Електронний ресурс]. – Електрон. текст.
дані. – Режим доступу : http://blogoreader.org.ua/what-is-a-blog. – Загол. з
титулу екрану. – Мова : укр. – Перевірено
: 17.02.2008.
Винахідник
терміну Веб 2.0 Тім О’Рейлі та розробник вільної енциклопедії Wikipedia Джиммі Вейлс розробили рекомендації щодо
поведінки для блогерів. Звісно, ці правила загальні, адже в кожному конкретному
блозі Мережі вони будуть дещо
змінені або доповнені. Та для тих «нетизян», які ще не визначилися зі стилем поведінки в Інтернеті, узагальнений кодекс
блогера від О’Рейлі та Вейлса може стати у пригоді. Цей варіант автори називають
чорновим. Адже він постійно змінюватиметься
і поповнюватиметься, відповідно до
трансформації
самих блогів.
Отже, наводимо Кодекс вихованого
блогера О’Рейлі та Вейлса:
1. Ми
беремо на себе відповідальність за наші власні слова та за коментарі, що ми
дозволяємо лишати в нашому блозі. Ми не
будемо розміщувати заборонені матеріали і будемо видаляти коментарі, що їх
містять.
2. Ми
не скажемо нашому віртуальному співрозмовнику того, чого не наважилися би
сказати йому під час особистої
зустрічі.
3. Якщо
дискусія стане занадто напруженою, ми спробуємо поговорити зі співрозмовником
приватно, перед тим як
відповісти публічно.
4. Образивши когось,
ми вдамося до певних заходів. Під «заходами» в кодексі маються на увазі спроби
домовитися з особливо емоційним співрозмовником «по-людські». У випадку, якщо коментарі, що лишив
співрозмовник, образливі, погрозливі,
і людину не вдається заспокоїти і змусити вибачитися, блогери можуть поєднати
свої зусилля з правоохоронними органами, щоб захистити жертву грубіяна.
5. Ми
не дозволяємо анонімних коментарів.
6. Ми
ігноруємо он-лайн-провокаторів. Якщо не реагувати на замашки хамів, вони
втратять інтерес і перестануть лишати коментарі.
7. Ми
потребуємо від компаній-хостерів он-лайн-щоден-ників більш активно сприяти тому, щоб
користувачі дотримувалися правил користування блогом.
Немає коментарів:
Дописати коментар